Рух – це життя, ритміка - це краса,
а танок – політ душі і фантазії.
Працюючи з дітьми 30 років, звернула увагу , що
заняття з хореографії
викликають у дітей особливе задоволення,радість і піднесений
настрій. Адже саме танок
навчає їх відчувати своє
тіло , розвиває пам’ять, увагу, активізує до
творчості, вчить сприймати
музику, пізнавати
національні традиції , обряди. Я впевнена ,
що у хореографічних, ритмічних
рухах дитина відтворює власні
думки, переживання , а разом
з цим знімає напругу, оздоровлюється фізично й
емоційно. Розумію , що вирішальна роль у
вихованні інтересу до занять
з хореографії залежить
від майстерності керівника, від
тих методів , прийомів , які він застосовує. Насамперед -
це створення атмосфери ,
в якій дитина
може радіти й
невимушено працювати. При
визначенні завдань та
змісту хореографічної роботи я
враховую загальні вікові ,
психологічні , фізичні та музико-рухові особливості кожного
вихованця. Розумію , що по-справжньому пізнати секрет хореографічного мистецтва можна лише
тоді , коли навчу слухати і
розуміти його мову. Тому проблема
над якою працюю є актуальною та необхідною : «Розвиток особистості інноваційними методами
та прийомами хореографії» .
Моя
мета .
Сприяти індивідуальному ставленню особистості
дитини під впливом
цінностей хореографічного мистецтва,
у процесі власної мистецько-практичної
діяльності, взаємодії з педагогом
і дитячим колективом. Сформувати елементарні
основи хореографічної культури. Збалансувати в дитині фонд її бажань (інтереси, смаки, любов до
мистецтва танцю, потреба у
репродуктивно-продуктивному танцюванні, у виконанні танців для себе і
для інших) і фонд її
можливостей (музично-хореографічні
здібності, уявлення про хореографічну
діяльність, танцювальні навички,
творчі уміння, елементарні знання і
поняття щодо мистецтва танцю).
Залучати дітей до краси хореографічного мистецтва; виховувати
любов та інтерес до танцювальної
діяльності ; формувати початкові хореографічні уміння
та навички засвоєння
нескладних танцювальних рухів
та етюдів; створювати умови
для розвитку обдарованих
дітей.
На мою думку,
сьогодні , як
ніколи, я надаю особливого
значення інноваційним методам та
прийомам хореографії. Тому перед
кожним заняттям ставлю перед
собою завдання .
Виховні завдання:
-
виховувати інтерес до танцювальної
діяльності;
-
розвивати
естетичні почуття та художній
смак;
-
формувати
навички культури поведінки
та культури одягу;
-
виховувати
здатність сприймати рухи за
естетичними еталонами, відчувати естетичну виразність власних рухів (гармонія, краса,
стрункість);
-
виховувати бажання красиво виконувати
танцювальні рухи, змінювати рухи, вигадувати і
застосовувати варіанти
танцювального руху у
різноманітних життєвих ситуаціях;
-
виховувати
цінність суджень і естетичних
смаків.
Освітні завдання :
-
ознайомити дітей з
різними видами танцювального
мистецтва;
-
вчити
співвідносити рухи з характером
музики;
-
залучати вихованців
до національної народної творчості,
знайомити з різновидами українського сучасного
танцю;
-
формувати уміння спілкуватися за
допомогою танцювальних рухів.
Розвивальні
завдання:
-
розвивати ритмічність
й емоційну виразність
танцювальних рухів, відчуття
характеру музики, форми
музичного твору;
розвивати спритність, гнучкість, витривалість, орієнтування в
просторі;
-
розвивати
вміння емоційно переживати ігрову ситуацію
в танці.
В
процесі хореографічної роботи
мої вихованці набувають нових хореографічних знань та вмінь :
-
вміють музично ,
ритмічно та виразно рухатися,
утримують положення голови, рук,
тулуба;
-
самостійно та за
моїм показом виконують танцювальні
рухи сучасного танцю;
-
передають в
рухах пропонований образ ;
-
емоційно сприймають
музику та передають її
характер;
-
вигадують нові рухи
до сучасного танцю.
Чим
глибше діти пізнають тонкощі хореографії
сучасного танцю, тим
більше підготовлений їх
розум , щоб сприймати красу
танцювальних образів. Для цього
використовую інноваційні
форми роботи, мультимедійні
презентації , ігри танцювального
характеру, а саме:
-
образно-танцювального характеру;
-
імпровізаційно-творчого характеру;
-
інтерактивні вправи «Хвиля
привітань»,
-
«Рухливі струмочки»,
-
«Веселкові
стрічки»;
-
танцювальні етюди, музично-рухові
вправи з йодованими мішечками
на голові.
Мої вихованці
люблять танцювати. Самі вигадують , імпровізують образи відповідно свого настрою. Я знайомлю їх з різними
національними танцями, різнобарв’ям
музики, образів, рухів українських
хороводів, забав. Такі заняття
формують естетично-виразну поставу,
насичують життя дітей радісними емоціями
і почуттями. Через це створюється
можливість для творчого
самовираження особистості.
Кожного
року мої гуртківці є переможцями
і призерами обласних, районних
конкурсів та фестивалів :
- фестиваль-конкурс сучасного
танцю « У ритмах ХХI століття» ;
- фестиваль
дитячої творчості «Чисті роси»;
- районний конкурс
«Буковинська зіронька»;
- регіональний конкурс «Пісенний струм».
Вихованці беруть
активну участь у
виховних заходах міста:
«День захисту дітей», «Міні–міс Сокиряни», « Учителю, вклоняємось доземно перед іменем твоїм»…
Погоджуюсь, що мистецтву
хореографії властива багатофункціональність, яка проявляється у зазначених функціях. Із їх
розмаїттям пов’язаний розвивальний
потенціал хореографічного мистецтва
танцю.
Не менш
важливою умовою для
мене , як керівника є співпраця
з батьками, яка може
бути найрізноманітнішою. Я
поважаю культурні уподобання
і традиції кожної
родини. Для батьків є
звичним відвідування наших
занять, концертних програм,
та брати
участь у різних заходах : «Крок до
зірок», «Наші таланти» ,
фестивалях сучасного танцю , тощо.
Будь-які
задуми можна здійснити з хорошими
педагогами та батьками.
Прагну
навчати своїх діток створювати прекрасні
тіла з гармонійно
розвиненими душами, які зуміють виявити себе у всьому тому, що
вони робитимуть. То ж завжди
спішу до них,
радію зустрічі з
ними, а вони
відчувають поклик мого
серця і радіють
при нашій зустрічі. Тож головним законом мого
життя залишається закон, за яким
жив і працював В.О.Сухомлинський «Любов
до дітей».

Немає коментарів:
Дописати коментар