Педагогічний досвід гурткової роботи

Рухце життя, ритмікаце  краса,
а  танокполіт  душі  і  фантазії.

      Працюючи  з  дітьми 30 років, звернула  увагу , що  заняття  з  хореографії  викликають  у  дітей особливе задоволення,радість  і піднесений  настрій. Адже  саме  танок  навчає їх  відчувати  своє  тіло , розвиває  пам’ять,  увагу, активізує  до  творчості,  вчить  сприймати  музику,  пізнавати національні  традиції , обряди. Я  впевнена ,  що у  хореографічних,  ритмічних  рухах дитина відтворює  власні думки, переживання ,  а  разом  з цим знімає  напругу,  оздоровлюється  фізично й  емоційно. Розумію ,  що  вирішальна роль  у  вихованні інтересу до  занять з  хореографії  залежить  від майстерності керівника, від  тих  методів ,  прийомів , які він  застосовує. Насамперед  -  це  створення  атмосфери ,  в  якій  дитина  може  радіти  й  невимушено  працювати. При визначенні  завдань  та    змісту  хореографічної роботи  я  враховую загальні  вікові , психологічні ,  фізичні та  музико-рухові особливості кожного вихованця.   Розумію , що по-справжньому  пізнати секрет хореографічного  мистецтва можна  лише  тоді , коли навчу слухати і  розуміти його  мову.  Тому  проблема  над  якою працюю є актуальною та  необхідною : «Розвиток особистості інноваційними  методами  та  прийомами хореографії» .

Моя  мета . Сприяти  індивідуальному ставленню  особистості  дитини  під  впливом  цінностей хореографічного мистецтва,  у процесі власної мистецько-практичної  діяльності, взаємодії з  педагогом і дитячим  колективом. Сформувати  елементарні  основи хореографічної культури. Збалансувати в дитині  фонд її бажань (інтереси, смаки, любов  до  мистецтва танцю, потреба у  репродуктивно-продуктивному танцюванні, у виконанні танців для  себе і  для  інших) і  фонд її  можливостей (музично-хореографічні  здібності, уявлення  про  хореографічну  діяльність, танцювальні  навички, творчі  уміння, елементарні  знання і  поняття щодо мистецтва  танцю). Залучати  дітей до  краси хореографічного мистецтва; виховувати любов та  інтерес до  танцювальної  діяльності ; формувати початкові хореографічні  уміння  та  навички  засвоєння  нескладних  танцювальних  рухів  та  етюдів; створювати умови для  розвитку  обдарованих  дітей.
  На  мою  думку,  сьогодні  ,  як  ніколи, я  надаю  особливого  значення інноваційним методам та  прийомам хореографії. Тому перед  кожним  заняттям ставлю  перед  собою  завдання .
         Виховні завдання:
-         виховувати інтерес до  танцювальної  діяльності;
-         розвивати  естетичні почуття  та  художній  смак;
-         формувати  навички  культури  поведінки  та  культури  одягу;
-         виховувати  здатність сприймати  рухи  за  естетичними еталонами, відчувати естетичну  виразність власних рухів (гармонія, краса, стрункість);
-         виховувати бажання красиво виконувати танцювальні  рухи, змінювати  рухи, вигадувати  і  застосовувати варіанти  танцювального  руху  у  різноманітних  життєвих  ситуаціях;
-         виховувати  цінність  суджень і  естетичних  смаків.

 Освітні  завдання :
-         ознайомити  дітей з  різними  видами танцювального мистецтва;
-         вчити співвідносити рухи  з  характером  музики;
-         залучати  вихованців  до  національної народної  творчості,
знайомити з  різновидами українського  сучасного  танцю;
-         формувати  уміння спілкуватися  за  допомогою  танцювальних  рухів.

Розвивальні  завдання:
-         розвивати  ритмічність  й  емоційну  виразність  танцювальних  рухів,  відчуття  характеру  музики,  форми  музичного  твору;
розвивати  спритність, гнучкість,  витривалість, орієнтування  в  просторі;
-         розвивати вміння емоційно переживати  ігрову  ситуацію  в  танці.
  
     В  процесі хореографічної  роботи мої  вихованці  набувають нових  хореографічних  знань  та  вмінь :
-         вміють  музично ,  ритмічно та  виразно  рухатися,  утримують положення  голови, рук, тулуба;
-         самостійно  та за  моїм  показом виконують  танцювальні  рухи сучасного  танцю;
-         передають  в  рухах пропонований  образ ;
-         емоційно  сприймають  музику та  передають  її  характер;
-         вигадують  нові рухи  до  сучасного танцю.
     Чим  глибше  діти  пізнають тонкощі  хореографії  сучасного  танцю,  тим  більше  підготовлений  їх  розум , щоб  сприймати  красу  танцювальних  образів. Для  цього  використовую інноваційні  форми  роботи,  мультимедійні  презентації ,  ігри  танцювального  характеру,  а  саме:
-         образно-танцювального  характеру;
-         імпровізаційно-творчого  характеру;
-         інтерактивні  вправи «Хвиля  привітань»,
-         «Рухливі  струмочки»,
-         «Веселкові стрічки»;
-         танцювальні  етюди, музично-рухові
вправи з йодованими  мішечками  на  голові.
 
   Мої вихованці люблять танцювати. Самі вигадують , імпровізують образи  відповідно свого  настрою. Я знайомлю їх з різними національними  танцями, різнобарв’ям музики, образів, рухів українських  хороводів, забав. Такі  заняття формують естетично-виразну  поставу, насичують  життя  дітей радісними  емоціями  і  почуттями. Через це  створюється  можливість  для  творчого  самовираження  особистості.
    Кожного  року  мої гуртківці є  переможцями  і  призерами обласних, районних конкурсів та  фестивалів :
 - фестиваль-конкурс  сучасного  танцю « У  ритмах  ХХI століття» ;
- фестиваль дитячої  творчості «Чисті  роси»;
- районний конкурс «Буковинська  зіронька»;
- регіональний  конкурс «Пісенний  струм».
Вихованці беруть активну  участь  у  виховних  заходах міста: «День  захисту  дітей», «Міні–міс Сокиряни»,  « Учителю, вклоняємось доземно перед  іменем твоїм»…
   Погоджуюсь, що  мистецтву  хореографії  властива  багатофункціональність,  яка проявляється у зазначених функціях. Із їх розмаїттям пов’язаний розвивальний  потенціал хореографічного мистецтва  танцю.

                                                  


    Не менш   важливою  умовою  для  мене , як керівника  є співпраця з  батьками, яка  може  бути найрізноманітнішою. Я  поважаю  культурні  уподобання  і  традиції  кожної  родини. Для  батьків  є  звичним  відвідування  наших  занять, концертних  програм, та  брати  участь у  різних  заходах : «Крок  до  зірок», «Наші  таланти» , фестивалях  сучасного  танцю , тощо.
   Будь-які  задуми можна  здійснити з  хорошими  педагогами  та  батьками.
      Прагну  навчати  своїх  діток створювати  прекрасні  тіла  з  гармонійно  розвиненими душами, які   зуміють   виявити себе у всьому  тому, що  вони  робитимуть. То ж  завжди  спішу  до  них,  радію  зустрічі  з  ними,  а  вони  відчувають  поклик  мого  серця  і  радіють  при  нашій  зустрічі. Тож головним законом  мого  життя залишається  закон, за  яким    жив і працював В.О.Сухомлинський «Любов  до дітей».







Немає коментарів:

Дописати коментар